Mijn verovering

Na een kabellift genomen te hebben die ons duizend meter hoger tegen een bergwand opliffte stapten we uit en konden we waarnemen dat we niet de enigen waren die op dit lumineus idee gekomen waren. Er waren nog stervelingen. We waren door het wolkendek geklommen en zagen een schitterende blauwe hemel met bijbehorende zon. Ik trok meteen mijn jas en trui uit en begon me in te wrijven met sneeuw. wat een aantal verbaasde blikken opleverde van met skilatten zeulende, modebewuste individuen.
“Wat staat die van de pot gerukte figuur in zijn gerafelde jeansbroek daar uit te spoken?” fluisterde een door de wind door de dalen gedragen geroezemoes.
Ze liepen met een boog om me heen en keken mijn nazaten en wederhelft met medelijdende blik aan.
“Ziezo,” zei ik opgetogen “mijn terrein is gemarkeerd, niemand zal ons meer lastig vallen, schat.”
Ze lachtte en trok naar de hut waar ski’s voor een tijdje kunnen ontleend worden mits betaling. De eerste vijf jaar had ze het moeilijk met mijn spontane ondoordachte acties, de volgende dertien, tot op de dag van vandaag dus, moet ze er om lachen.

U ziet van hier dat ik op Kevlar latten bergen ga afsuizen. Drie leden van de familie vonden deze bezigheid dermate opwindend dat ze overgingen tot drie uren suizen.
Het groot terras met net naast mij de bar was hemels. Na drie uur begon ik wel een beetje bezopen te worden van de zes halve liters gerstenat. En ook een beetje scheel te zien van de schone wijven die daar ronddartelden. Jezus, wat zijn sommige vrouwen toch mooi.

Mijn oog viel op een bijzonder exemplaar. Halflang kastanjebruin haar, pikzwarte ogen in een prachtig gelaat gebeiteld, een glimlach met een rij witte ivoren wachters. Groot was ze niet, ik schatte haar op een meter zestig en volgens de wetten van de gravitatie moest ze rond de vijftig kilo wegen. Toen ze haar jas opendeed kwamen er twee tietjes tevoorschijn die parmantig door haar trui priemden. Mijn geile blik moet haar opgevallen zijn want ze stapte gedecideerd mijn richting uit. Mijn hart sloeg over toen ze voor mij stond en me aansprak.
“Schat, gaan we iets te eten halen want de kinderen hebben honger.”

Was getekend

12 Reacties to “Mijn verovering”

  1. breeg Says:

    Ze mag al blij zijn dat je niet in het rond begon te pissen om je terrein af te bakenen.
    Als ze zo bijzonder is, kan je haar maar beter goed in het oog houden… je weet nooit met al die Russen daar 😉

  2. vandepotgerukte Says:

    @Breeg,
    De dag dat ik haar in het oog moet houden en zij mij is er geen sprake meer van een liefdes- of vertrouwensrelatie, met andere woorden dan zou er geen relatie zijn. Voor ons althans.

    Was getekend

  3. breeg Says:

    Groot gelijk hoor beste Vandepotgerukte, maar ik waarschuwde je voor die gulzige Russen… zie maar dat ze die bloedmooie eega van je niet meenemen 😉

  4. micheleeuw Says:

    Hoe mooi en lief geschreven ! Ik vreesde het ergste met zo’n titel.

  5. zeezicht Says:

    Hoe schattig jij je vrouw beschrijft!

  6. tijdtussendoor Says:

    Heerlijk om te lezen, volgens mij heb je heel erg genoten van je verrassingsweekend!

  7. Emma Says:

    Ach, dat is een heel ontroerend einde. Die zag ik niet aankomen. Goed gedaan.

  8. zapnimf Says:

    Je weet wel zeker dat ze niet tegen de mens naast jou sprak?

  9. AnamCara Says:

    ‘Een beetje bezopen en een beetje scheel’ en zij zegt nog ‘schat’??

  10. vandepotgerukte Says:

    @Breeg,
    Ik ben altijd gewapend.

    @Micheleeuw,
    Het is een getrouwe beschrijving.

    @Tijdtussendoor,
    Achteraf gezien wel.

    @Emma,
    Geloof het of niet, ik schreef het uit de losse pols en zag het ook niet aankomen.

    @Zap,
    Als je leest dat ik mijn terrein reeds gemarkeerd had, denkt U dat iemand het waagde naast mij te komen plaatsnemen?

    @AnamCara,
    Liefde is..

    Was getekend

  11. Margo Says:

    (iets te laat) gelezen en schoon bevonden

  12. Heidi Says:

    Daar heb je je lezers… en mij, echt op het verkeerde been! super!!!

Geef een reactie

