Strijdende griffioenen

Het spookt op mijn berg vandaag. Alles wat niet stevig is vastgesjord zou heden een uitstap kunnen maken door het zwerk. Helderblauwe hemel, zestien graden. Ware het niet dat een aantal onzichtbare gigantische zakken lucht, waarvan één als een hete bronstige stier, een ander als een koude frigide dame elkaar bevechten zou men kunnen spreken van prachtig weer.

Als zo van temperatuur en aard verschillende reuzen zich verstrengelen gaan ze tekeer als twee griffioenen die strijden op leven en dood.

Zittend op het midden van mijn erf, voldoende meters verwijderd van bomen, dakpannen en andere rondvliegende boel, sla ik dit onzichtbare gevecht gade. Bij deze titanische strijd laten de protagonisten zich niet zien. Het decor verraad hun dodelijke dans. Zwiepende bomen, het gras dat in de velden in golven verandert van tint naargelang de stier of dame hun adem over de sprieten exhaleert.

Uren later zijn beiden moegestreden en is het begin van een pact in zicht, onzichtbaar. Het decor komt tot rust en brengt de boodschap dat de stier aan het afkoelen is en de dame opgewarmd. Ze komen tot een vergelijk en nemen elkaars temperatuur aan. De rust keert weder.

Wat deze giganten in een paar uur bereiken heeft de mensheid nog niet bereikt sedert zijn bestaan.

Tot vergelijken komen en de rust laten heersen.

Was getekend

11 Reacties to “Strijdende griffioenen”

  1. micheleeuw Says:

    Schitterend in beeld gebracht door je woorden.

  2. zeezicht Says:

    Op die manier had ik een storm nog niet bekeken. Soms doe je mij versteld staan.

  3. Emma Says:

    Mooi geschreven!

    Maar zelfs hier zou het uiteindelijk weleens tijdelijk kunnen zijn. Die kans lijkt me zelfs redelijk groot. Het zijn net echte mensen, die natuurverschijnselen.

  4. David Manos Pefko Says:

    Erg mooi geschreven!

  5. Annemie Says:

    Ik bevind mij nog altijd in mijn winterslaapje maar na het nieuws van 19u op één vond ik het niet meer dan gepast om te informeren naar de staat van jouw erf na het alarmerende weerbericht! Na het lezen van je logje ziet het er naar uit dat je het stormweer overleeft hebt…hopelijk zonder al te veel schade! Deze planeet gaat blijkbaar naar de maan…het noorden in de zon, het zuiden in de storm en de sneeuw 😉
    Kan het nog averechtser?
    Nog een rustig vervolg van het weekend gewenst,
    Annemie

  6. FrankiePebbles Says:

    Het punt met hete bronstige stieren is dat men ze in werkelijkheid niet half hun zin kan geven. Hij ziet kans om gans zijn zaak te doen… of helemaal niet.

  7. Margo Says:

    En dan nu: Het weer.

  8. Anne Says:

    Erg mooi in woorden gebracht!

  9. zapnimf Says:

    Aha, je hebt toch nog internet!

  10. Heidi Says:

    Waw, ik was even helemaal weg, mee in de storm!

  11. vandepotgerukte Says:

    @Allen,
    Bedankt voor de complimenten.

    @Annemie,
    Het was vrij heftig. bedankt voor de goede zorgen.

    Was getekend

Geef een reactie

