MS

De leegte voelde aan als een zee zonder vis. Het zoeken naar, wetende dat er voor hem niets meer te vinden viel maakte hem dubbel woedend. Toch was hij zo gemaakt dat er niet kon weerstaan worden aan het sirenengezang dat met haar lokroep de valse boodschap over het bestaan van iets het lege water liet golven. In het niemandsland tussen geboorte en dood was zwemmen zijn plicht. De richting speelde geen rol, de uitkomst zou steeds dezelfde zijn. Snel zou ook hij deel uitmaken van de dode zee. Zo verhakkeld was zijn binnenste reeds. Geen medicus, dokter of wetenschapper kon nog iets betekenen voor hem. Het was afwachten tot de ziekte de verhakkeling completeerde en zou triomferen, haar queeste zou vervuld hebben met een niets ontziende moordzucht.

In gedachten zwom hij verder gehoor gevende aan de lokroep van hoop op een wonder. Wonderen bestaan niet wist hij, en toch. Zijn adem stokte reeds, tot de allerlaatste inhalering bleef hij hopen. Tegen beter weten in.

Was getekend

Tags:

4 Reacties to “MS”

  1. micheleeuw Says:

    Mooi. Eerlijk. Droevig …

  2. FrankiePebbles Says:

    Zonder hoop is een mens verloren, las ik pas. Dus de hoop deugt. Tegelijk is de hoop op iets het meest aanwezig bij hen die het minste utizicht daarop hebben, dat vind ik dan weer heel wrang aan hoop.

    Dit is een stukje dat me naar de strot grijpt. Heel beklemmend.

  3. tijdtussendoor Says:

    Vanaf de eerste dag dat je deze diagnose krijgt, is het aftellen…
    Je beschrijft het haarfijn. Het raakt me.

  4. Annemiek Says:

    Ook ik heb MS, een langzaam progressieve vorm. Ook voor mij zijn er geen medicijnen, alleen symptoombestrijders.
    Misschien komt er een tijd dat ik het ook mooi geweest vind, maar nu gelukkig nog niet.

Geef een reactie

