Frikadel

Nadat ik haar het het gevraagde overhandigde en het door mij vastgestelde bedrag ontving groette ze minzaam, de scharnieren van de aluminuimdeur piepten. De stickers die het raam sierden hielden hun adem in bij het voorbijschreden van deze vrouw. Ik ook. Met de tip van de groenblauwgestreepte vaatdoek die over mijn schouder hing wreef ik totaal overbodig een plastic vorkje schoon. Had ze zich omgedraaid zou zeker gemerkt hebben dat ik als een zoutpilaar geplant achter mijn toonbank stond.
Ik kon zien hoe ze het aangekochte uit het langwerpige, plastic doosje haalde met behulp van het servet dat ik altijd rond een dergelijk doosje wikkel. Ze rook voorzichtig aan de worst en tot mijn opperste verbazing gaf ze een tik tegen de halfronde, scharnierende overkapping van de vuilnisbak en mikte het eten perfect getimed tussen het het heen en weer wippende deksel. Zonder verder dralen stapte ze naar haar sportwagen waar ze zich omdraaide. Stil, zonder een zweem van emotie keek ze naar binnen door de ramen, bevuild met kleine vingerafdrukken van de kinderen, hier en daar een veegje vet van de lompere bezoeker. Als een naakte etalagepop stond ik tentoon. Hoe fel ik mij ook verzette tegen het mechanische bewegen van mijn hand dat nog steeds op en neer ging over het vorkje, er was geen helpen aan.
Met een mengeling van spijt en opluchting zag ik haar instappen vertrekken.

Was getekend

4 Reacties to “Frikadel”

  1. FrankiePebbles Says:

    Tja, moeje dervan zeggen. Stuur d’r eens door naar een maat van me. Die is juwelier. Doet zijn handelswaar ook altijd in doosjes. Laat me weten wanneer ze komt shoppen, dan ga ik wachten bij hem om de hoek, tegenover de vuilisbak.

  2. Deftige Dame Marie Says:

    Die frikadel moet behoorlijk gestonken hebben.

  3. Annemiek Says:

    Mevrouw met eetprobleem lijkt me.
    Waarschijnlijk werd ze alleen van de reuk al dik 😉

  4. micheleeuw Says:

    Jammer van het eten. Verspilling heb ik niet graag.

Geef een reactie

