Vragen en raadsels

Ik ontwaakte uit mijn tranche en wist nu wel zeker dat ze mij herkend had. Zij kwam hier helemaal niet om een worst te kopen. Nieuwsgierigheid moet haar naar hier gedreven hebben. Sloeg mijn fantasie nu op hol? Wat kon deze vrouw mogelijks van mij verlangen, willen weten, gedaan krijgen? Het bleef een raadsel. Toch was ik ervan overtuigd dat ze met een excuse op dit late uur, om niet gezien te worden in mijn nette maar voor haar armoedig aandoende plek, was binnengestapt. Het weggegooide voedsel was voor mij kleinerend, alsof ze zonder woorden wilde aantonen welke smerigheden deze plek verlieten. Toch was ik niet kwaad. Haar gedrag was niet hautain, eerder medelijdend. Een vrouw dubbel mijn leeftijd had iets wakker gemaakt waarvan het bestaan mij nog onbekend was. Bij het vervullen van de dagelijkse sluitingsroutine nam ik me voor om, mocht ze nogmaals opdagen, haar te vragen naar de bedoeling van haar visite. Eten maakte daar duidelijk geen deel van uit. Honger naar iets wat ik niet kon bevroeden wel.

Was getekend

10 Reacties to “Vragen en raadsels”

  1. zeezicht Says:

    Zat jij nu echt in een ‘tranche’ ?

  2. Annemie Says:

    Moet het nu wel passen dat ik een boek (literaire thriller) aan het lezen ben waarbij dat onderwerp nu toch wel sterk aan bod komt…nymfomane vrouwen en onervaren jongvolwassenen… Dat zal we een van haar beweegredenen zijn geweest – verleiden?
    En ik veronderstel dat je in de eerste zin een typo gemaakt hebt 😉

  3. de zeggenschap Says:

    Een voor de hand liggend avontuurtje in een niet al te mondain frietkot ergens in de geest van een van de pot gerukte, het is voor herhaling vatbaar.
    Met een beetje Amerikaanse saus, graag. Zonder bitterballen.

  4. micheleeuw Says:

    Wordt vervolgt ? Yes, please.

  5. ivo victoria Says:

    ik gooi het op een hardcore veganiste.

  6. Emma Says:

    Mooi contrast, eten en honger in de laatste zinnen.

  7. sneeuwkoningin Says:

    de vrouw is misbegrepen volgens mij…

  8. Deftige Dame Marie Says:

    Echt superspannend! We willen nu natuurlijk wel weten wat voor onbekend ding ze had wakker gemaakt en ook of dat gemakkelijk ligt zo een tranche.

  9. Annemie Says:

    @Deftige Dame Marie
    :))

  10. vandepotgerukte Says:

    @Blanche,
    Als ik schrijf altijd.

    @Annemie,
    Dit is een gedeelte van een boek.

    @De zeggenschap,
    Ik ben blij dat U het verhaal reeds kent, ik nog niet, het moet nog geschreven worden.

    @Micheleeuw,
    Een paar brokken en stukken wel. Niet alles.

    @Ivo Victoria,
    Hard core, ja. Veganiste, neen.

    @Emma,
    Ik ben blij dat het iemand is opgevallen.

    @Sneeuwkoningin,
    Alle vrouwen?!?!

    @Deftige Dame Marie,
    Mijn tranches hebben zittend plaats, dus of ze gemakkelijk liggen kan ik U helaas niet vertellen.

    Was getekend

Geef een reactie

