Klein, klein kleutertje

“Zelfs de stront die ge vreet is niet van U, dus zing maar een paar noten lager!” Riep René tegen mij.
“Val toch dood.” Deze gedachte verontrustte mij, ik meende ze. Ik concentreerde mij op zijn halsslagader die zwelde en als een blauwe, strakke draad over zijn hals gespannen lag. Ik zou hem kunnen doorboren met een breinaald van Georgette. Ik voelde mij machtsdronken, ik zou zijn stem horen stokken en hem verwonderd naar zijn keel zien grijpen, het insigne van de posterijen op zijn revers zou overspoeld worden door bloed. Donker, dik slijmerig bloed.
“Daar heb ik voor gezorgd” zou ik sissen “De stront zal niet van mij zijn, maar ik zal zingen zoals het mij uitkomt, je laten creperen op het ritme van mijn gezang. Sterf, sterf, klootzakje zal ik zingen op de melodie van Klein Klein Kleutertje.”
Ik schrok van mijn gedachten.

6 Reacties to “Klein, klein kleutertje”

  1. Annemiek Says:

    Zulk soort enge dingen droom ik wel eens. En dan ben ik blij dat ik wakker wordt.

  2. Emma Says:

    Verder gaat het wel goed met je daar op die berg?

  3. Margo Says:

    In ieder goed mens zit een slechterik, zegt men. Of was het omgekeerd?

    Anyway, ‘k heb een stokje naar u gezwierd. Opvangen en er uw ding mee doen, uiteraard geheel vrijblijvend.

  4. vandepotgerukte Says:

    @Annemiek,
    Zelden herinner ik mijn dromen. Lang dacht ik dat ik niet droomde mijn deerne beweert dat ik monologen voer in mijn slaap, dus zal ik wel dromen. Deze stukjes zuig ik uit mijn inspiratieduim die schier oneindig is.

    @Emma,
    Zeer goed. Dezer dagen scheert mijn inlevingsvermogen hoge toppen.

    @Margo,
    Ik ben de slechteruik van het verhaal waarvoor men sympathie pleegt te voelen.
    U krijgt antwoord op uw stokje.

    Was getekend

  5. micheleeuw Says:

    Gelukkig kunnen gedachten nog niet doden.

  6. Drs. Johan Arendt Happolati Says:

    Heer Van De Pot,
    Dit was nu ongetwijfeld eens uw ‘dark side’ die kwam bovendrijven. Probeer deze gemoedstoestand in het vervolg zoveel als mogelijk te vermijden, Heer Van De Pot. De mensen hebben dat niet graag; ze krijgen dan schrik van U – en dat terwijl ge ongetwijfeld een innemende persoonlijkheid zijt… of hebt… dat weet ik nu eventjes niet… nu twijfel ik… Weet U wat? Ik zoek het ondertussen op!
    Toch wel enigszins verontrust omwille van zoveel boosaardigheid,
    Uw,
    Drs.

Geef een reactie

