Feestdag?

Bijna zou ik geloven dat het een feestdag is in de Belgische contreien. Als er niet gewerkt wordt, dan wordt er ook niet geblogd. Veel geblaat op de baas zijn kosten, maar weinig wol op eigen rekening. Ongelooflijk maar waar, incroyable mais vrai, increible pero verdad, hoe de bezoekersaantallen de diepste spelonken opzoeken tijdens zater-, zon. en feestdagen.

Een donkerbruinvermoeden rijst bij mij dat de crisis niets te maken heeft met Wall Street, Quality Street of een andere Street maar eerder bij het totaal niets presterende personeel van alle verlieslatende bedrijven. Doe zo voort en binnenkort behoort werken tot de verleden tijd en is het bloggen op sterven na dood.

Geen kat geeft het toe terwijl het bewijs onmiskenbaar is.

Was getekend

13 Reacties to “Feestdag?”

  1. zapnimf Says:

    Als jij het zegt.
    Ja hoor, ik zit met de laptop op mijn schoot les te geven.

  2. micheleeuw Says:

    Ik kan niet aan internet op het werk, dus moet ik het thuis wel doen. Inspiratie is een andere zaak …

  3. jan Says:

    Dat klopt, ik ga daar eens een volzin aan besteden.

  4. anna Says:

    oh. Ik blog gewoon minder in het weekend omdat het weekend meestal vol zit met bezoekjes en dergelijk. Op het werk zelf kijk ik wel eens naar mijn blog maar niet dat ik mijn werk er voor laat.
    En ik ben nu al drie dagen thuis en heb dus véél tijd gehad om te bloggen, dus aan mij zal de stilte niet liggen:)

  5. vandepotgerukte Says:

    @Zapnimf,
    En wat vinden de leerlingen daarvan?

    @Micheleeuw,
    Dat niet op het Internet kunnen zal dan wel een reden hebben vermoed ik.

    @Jan,
    Ik kijk er naar uit.

    @Anna,
    Blijven de stilte doorbreken.

    Was getekend

  6. Emma Says:

    Ja, ik vind dat ook opvallend, hoe ontzettend veel mensen vanaf hun werk zitten te internetten. Klopt gewoon niet.. is niet eerlijk.

    Toch heb ik daar laatst iets over gelezen. Er is onderzoek naar gedaan en het blijkt dat mensen die af en toe even (minuut of tien) voor zichzelf mogen internetten, daarna echt weer beter presteren op de werlvloer.

    Het key-word daar is natuurlijk ‘mogen’. Als je baas er geen probleem mee heeft, is het geen probleem. Als je baas er wel een probleem mee heeft, zou je het gewoon niet moeten doen. Dan maar minder bezoekers.

  7. Adelheid Says:

    ‘k Heb de blogwereld maar ontdekt toen ik verplicht stopte met werken, en ik dank de persoon die me deze wereld toonde – voor de opvoedsters bestond dat trouwens niet, internet, allez op het werk toch niet – ‘k weet wel niet, nu ik haar geneugten ken, wat ik ga doen als ik opnieuw (betaald) werk 🙂

  8. Margo Says:

    Zwiert u een verwijt naar onze kop, meneer Vandepot?
    Ok ok, ik geef toe, ik doe dat ook wel eens. Als je een hele week op de PC zit voor je werk is de verleiding redelijk groot om tijdens je pauze eens en toertje rond blogsaland te crossen.
    Ik heb toevallig een job waarbij ik continue voor een PC-scherm zit, en ja, ik ga tijdens mijn pauze(s) even loeren op twww.
    Nog meer toevallig is het feit dat ik een hele dag met cijfertjes in de weer ben, het eventjes lezen van woorden en zinnen is dus noodzakelijk voor mij, tenzij ik sterretjes wil zien en zware berekeningsfouten wil maken.
    In deze job wordt aangeraden om -voor onze gezondheid!- na twee uur schermkijken een pauze in te lassen.
    Nu, echt bloggen doe ik niet tijdens mijn pauzes, gewoon hier en daar een reactie droppen. Waarvan hier bewijs.
    Failliet zal de firma daarvan niet gaan, gok ik.

  9. Annemie Says:

    Ik werk niet meer sedert de geboorte van mijn oudste zoon (waarna nog twee telgen volgden)…Oudste zoon werd deze week 33 en de jongste wordt 29, daartussen een dochter van bijna 32 en hoogzwanger van haar tweede kindje)!
    Om maar te zeggen: ik werk niet en ik blog wanner het me zint – maar meestal is dat niet tijdens het weekend want dan komen de ‘werkende kinderen ‘ op bezoek! Daarbij voeg ik er eerlijkheidshalve aan toe dat ik het bloggen zelf op een laag pitje heb gezet en waar het naar toe gaat weet ik nog niet!
    Maar eigenlijk kan je wel zeggen dat ik blog vanaf mijn werk 😉

  10. tijdtussendoor Says:

    Op het werk hebben wij soms geen tijd om even te zitten,
    dus ‘bloggen op het werk’… al helemaal niet.
    Maar als ik thuiskom zet ik eerst de laptop op en doe dan mijn jas uit 😉
    In het weekend zijn er andere waarden dus minder geblog.
    Maar onder de spaanse zon is het misschien elke dag zondag?

  11. vandepotgerukte Says:

    @Allen,
    Ik baseer dit schrijven op de informatie van mijn stats. Als ik zie hoeveel bedrijven op mijn blog komen via de netservers dan kan ik niet anders concluderen.

    Was getekend

  12. Lia Says:

    enkel tijdens de pauzes oftwel in je eigen tijd mag je bij ons het internet op niet in de baas zijn tijd 😉

    {-♥-}

  13. haargedacht Says:

    Leve de crisis! Als werken tot het verleden zal behoren, juich ik deze crisis toe!

Geef een reactie

