Margo’s brandhout

Het stokje ligt hier al een tijdje op mijn erf. Bijna had mijn dochter het in de houtvuur van de keuken gegooid. Nog net op tijd kon ik het van een wisse verassing redden door het uit het vuur te rukken.

Margo is nieuwsgierig. Margo wil dingen van mij weten. En aangezien ik geen onmens bent, wat U ook moge denken, zal ik haar noden bevredigen.

Wat staat er in het laatste smsje dat je hebt verstuurd?

Niets. Het versturen van sms doet mij altijd denken aan bomen hakken met een nagelvijl. Het gepriegel op de telefoontoetsen kan mij niet bekoren. Een telefoon dient om in te leuteren, niet om op te schrijven.

Wat is het laatste eetbare voorwerp dat je in je mond hebt gestoken?
Een pannekoek hier op de ijzeren plaat van de keukenstoof gebakken door mij. Hij was langwerpig, niet te dik met een paar gaten in, besmeerd met confituur. Zo rond halftwaalf gisterenavond.

Wat is het laatste dat je hebt gecopypaste? (druk op Ctrl+V voor het antwoord)
Wat is het laatste dat je hebt gecopypaste? (druk op Ctrl+V voor het antwoord)

Wat is de laatste film die je in de cinema hebt gezien? Any good?
De laatste Indiana Jones film. Om mijn zoon een plezier te doen ben ik meegetrokken. Cinema is niet echt mijn ding. Let wel, ik hou van een donkere zaal, reuzescherm en films. Maar ik zit graag alleen, rook mijn sigaretje en eet al eens iets onder het bekijken van een film, zoals een pannekoek bijvoorbeeld, ik zeg maar iets. In de cinema zijn al die dingen verboden. En betalen om te moeten zwijgen, niet te mogen roken, drinken of eten doe ik niet graag.

Wat is het laatste waaraan je geld hebt uitgegeven?
Bierren wijn bij het betalen van een rondje aan Camilo, José en Cela

Was getekend

6 Reacties to “Margo’s brandhout”

  1. Margo Says:

    Wil niet iedereen van de pot gerukte dingen van je weten? ’t Zal wel zijn. Wree neig bedankt om mijn noden te bevredigen, indeed.

  2. Drs. Johan Arendt Happolati Says:

    Heer Van de Pot,
    Ik prijs mijzelve gelukkig dat U het stokje niet mijn richting uit hebt geworpen.
    Bovendien moet ik U zeggen dat het ‘pannenkoek’ is en niet ‘pannekoek’. Waarop U natuurlijk weer zult repliceren dat ‘U’ tegenwoordig met een kleine letter geschreven wordt.
    Het is altijd wat.
    Een groet.
    De Drs.

  3. vandepotgerukte Says:

    @Margo,
    Het was mij een genoegen.

    @Drs. Johan Arendt Happolati,
    Ondanks men het tegendeel zou kunnen denken ben ik een zeer vredelievend mens. Stokken gooien naar mensen of dieren is iets wat ik niet doe. Toch mag U het het brandhout altijd oprapen en er iets mee doen. Wat de pannekoek en de U betreft, volg ik de redenering van Louis Paul Boon.

    Was getekend

  4. Emma Says:

    Ik zit na te denken over dat ‘eetbare’ voorwerp. Da’s een beetje een gekke vraag namelijk. Alles is eetbaar, als men een beetje goed zijn best doet.

  5. vandepotgerukte Says:

    @Emma,

    Ik heb het opgezocht in de Van Dale en die kwamen met deze uitleg:
    eet·baar: bn te eten
    Dus wat je vertelt klopt, maar hier zal wel voedsel bedoeld worden.

    Was getekend

  6. micheleeuw Says:

    Bedankt voor deze ‘blik in het leven van … ‘ 😉

Geef een reactie

