Politiek correct? Mijn gereinigde reet

Vandaag had ik schijt aan de radio. Ook aan de televisie trouwens. Hier hooggezeten op mijn berg had ik trouwens schijt aan alles, vooral aan de bonen die ik gisteren tot mij genomen had. Jezus wat stonken die. Tot groot jolijt van mijn varkens trouwens, die mij sinds als één hunner beschouwen. Wat mij dan alweer blij stemde. Tenslotte zijn we een hoop beesten onder elkaar volgens Darwin, nietwaar?

De politieke correctheid kan mij alweer gestolen worden. Wat een opluchting. Banjeren op mijn berg in mijn versleten kapotte werkbroek? geen probleem. Ik hoef mij niet mooier voor te doen, noch te lachen als ik daar geen zin in heb. Of mij te pletter lachen als ik daar toevallig wel zin in heb, mag wel. Probeert U het maar eens mocht plots deze drang uw lichaam overrompelen. U mag of kan het niet. Spreek mij tegen mocht U wel tot de categorie uitverkorenen behoren. Brood is dood, dus hij kan jammer genoeg niet bevestigen wat ik verkondig.

Sedert een aantal jaar ben ik niet meer geconditioneerd. HOERA.

Behalve het nieuws, daar kan ik nog eens triest, hopeloos onder worden. Maar wie niet?

Was getekend

8 Reacties to “Politiek correct? Mijn gereinigde reet”

  1. Haargedacht Says:

    Mijn gereinigde reet heeft schijt aan politiek. en me te laten conditioneren ben ik aan het afleren. Amen

  2. georgina Says:

    Proficiat

  3. jan Says:

    Soms heb ik ook schijt aan de radio en de televisie, maar vanwege de maandelijkse wedde moet ik mij dan toch weer herpakken en programma’s gaan maken. De luisteraars en kijkers hebben namelijk geen boodschap aan mijn schijt.

  4. vandepotgerukte Says:

    @Haargedacht,
    Oh, ik heb geen schijt aan de politiek. Ik word moedeloos van de huichelarij.

    @Georgina,
    Dank U!

    @Jan,
    Als je het vorig stukje leest wordt het mischien duidelijker wat ik bedoel. Het is de inhoud van het nieuws waarover ik het heb. Huichelarij, miserié en kloterij. En een nieuwsloze dag is soms zeer welkom. Het gaat niet over de journalisten. Maar het doet mij plezier dat ik niet de enige ben die al eens een schijtdag heeft.

    Was getekend

  5. Annemiek Says:

    Heer van de Pot gerukt wilt u uw groezelige dampen bij u houden. Het wordt hier mistig en het ruikt naar het gas dat bonen opwekken 😉
    Volgende maal graag bonenkruid laten meekoken, dat scheelt een hoop CO2 uitstoot.

  6. micheleeuw Says:

    Was je een vrouw dan wisten we welke tijd van de maand het was …

  7. Deftige Dame Marie Says:

    Ik voel mij geroepen u tegen te spreken. Moeten op commando en niet mogen, dat is niet de wereld aan de voet van uw berg, dat is het leger.
    Dat een vandepotgerukte een overmatige belangstelling heeft voor de geur, de kleur en de consistentie van wat een lichaam verlaat is verklaarbaar, maar waar komt dat militaire trekje vandaan?
    Voer voor bloganalisten.

  8. vandepotgerukte Says:

    Annemiek,
    Ik woon hoog, droog en ver van de lage landen. Mijn uitstoot is niet dien aard dat hij gans Europa bestrijkt. Maak U geen zorgen.

    @Micheleeuw,
    Stinken die dan naar bonen rond deze tijd?

    @Deftige Dame Marie,
    Ik observeer alleen maar. Velen moeten vele dingen voor zover ik het van hier kan zien. Ik ontken niet niet dat het nu en dan mist en mijn zicht beperkt wordt.

    Was getekend

Geef een reactie

