Nieuwe banden

Nog twee uren wachten. Van de Pot werd er zowaar gek van. Tom had blijkbaar nergens last van. Die zat door het raam van de grote brasserie het voorbijgaande volk op te nemen. Van de Pot nam een grote slok van zijn bier. Tom zijn koffie bleef onaangeroerd. Te heet.

“Ik word hier gek” fluisterde Van de Pot. “De muziek schettert, mensen praten hoog en schel, de valse glimlachjes, het onoprechte gedoe maakt mij echt gek, geloof me Tom.”
“Houdt U gedeisd, niemand doet je toch iets? Doe zoals ik geniet ervan.”
Van de Pot zweeg. Hij keek naar buiten en zag aan de overvolle bushalte een menselijk exemplaar van vrouwelijke kunne die hem bekoorde. Hij concenctreerde zich op die figuur. Het werd stil. Hij werd rustiger.
Toen plots een bus de wachtende menigte aan het zicht ontnam kwam de kakafonie plots terug als een voorhamer die op een aambeeld sloeg. Ei zo na had hij bij het opspringen het bier en de koffie op de grond gekeild.
“Verdomme” vloekte Tom, “Houd U rustig. Drink nog eens van u pint.”
Van de Pot klokte zijn pint leeg en vroeg er nog een. Tom bracht hem prompt het gevraagde want die was Van de Pot moe aan het worden. Hij hoopte dat die pinten hem zouden kalmeren.
“Sigaretje?” vroeg Tom. Roken was maar een stomme bezigheid volgens Tom maar hij wist dat Van de Pot er verzot op was. “Wie ben ik om hem dat plezier te ontnemen? Juist, niemand.”
Van de Pot lurkte als een hongerige baby aan de rookwaar.

Anderhalf uur later stapten ze op. Aan de garage aangekomen waar hun motorfiets was achtergelaten om te voorzien worden van nieuw schoeisel, verse olie en ontstekingskaarsen haalde Van de Pot opgelucht adem. Zijn lijdensweg was bijna teneinde. Tom betaalde, daar hield Van de Pot zich niet met bezig. Die stond reeds rijdensklaar met zijn helm in de hand.
“Ik ben terug mobiel, mijn drie uren gevangenis zijn voorbij.” juichte Van de Pot waarop hij de machine uit volle kracht liet wegspuiten.
“Bedankt Tom om zorg te dragen voor mij.” Fluisterde hij in de helm.

Was getekend

8 Reacties to “Nieuwe banden”

  1. zeezicht Says:

    Ik begin te vrezen voor de geestelijke gezondheid van Tom… vandepot… of nog anderen…
    Dit begint verdacht veel op schizofrenie te lijken.

  2. Annemiek Says:

    En het is zo leuk, mensje kijken onder het genot van een kop koffie, een pintje en desgewenst een peukje. Maar 3 uur is wel lang.
    De rit op de zojuist piekfijn in orde gemaakte motor maakte het hopelijk helemaal goed.

  3. ivo victoria Says:

    goed stukje, hoor.

  4. Margo Says:

    Van de Pot had een wandelingetje kunnen maken ipv 3 uur zijn kas op te fretten achter de ramen van een brasserie vol valse schelklinkende mensen.
    Dat Tom er niet aan gedacht heeft om hem dat voor te stellen is me een raadsel.

  5. Heidi Says:

    tof geschreven! en… de groetjes aan jullie beiden. Met z’n tweeën ben je niet alleen.

  6. micheleeuw Says:

    Schizofrenie ten top ! Schitterend !
    Heeft hij/hebben ze genoten van zijn/hun rit ?

  7. lia Says:

    geduld mag nog steeds een schone zaak zijn, en wat is wachten tenslote waard zonder opluchting wanneer het lang verwachtte plaats gaat vinden … haal maar eens minuut geen adem … 😉

    {-♥-}

  8. vandepotgerukte Says:

    @Zeezicht,
    U hoeft er niet voor te vrezen. Dat doe ik ook niet.

    @Annemiek,
    Het is leuk, maar veel hangt af van de densiteit. Trop is te veel.

    @Ivo Victoria,
    Ik hoop dat dit als loftuiting bedoeld is. Bedankt.

    @Heidi,
    Bedankt voor de groeten en het compliment.

    @Micheleeuw,
    De ene wel, de andere niet.

    @Lia,
    Men beweert wel dat geduld een schone zaak is, maar veelal weet ik niet waar iedereen zijn ganse leven zit op te wachten.
    Wat het ademen betreft, als het voor U hetzelfde is, adem ik nog een aantal jaar verder.

    Was getekend

Geef een reactie

