Maandag frutsels

Een nieuwe week breekt aan. Alhoewel ik mij soms afvraag wat er nieuw is aan dagen, weken, maanden jaren. Ik snuffel, maar ruik niets nieuws. Ik kijk rond, zie niets nieuws. Meer van hetzelfde. Wat mij blij stemt, ik heb een goed leven.

Dat doet er mij aan denken dat mijn ijskast boordevol lekkers zit. Tomaten, sla, drie selders, twee preien, drie liter melk, een pak met vijf koteletten, een doos aardbeien, twee komkommers, een liter limonade. Ik ben zo rijk als de zee diep. Vreet hebben en geen honger lijden, hoe krijg ik het voor mekaar?

Wat ik mis zijn een paar stamcellen. Door mijn overmatig consumptie van rookartikelen zullen mijn longen de strijd tegen benzeen, teer en nicotine op den duur verliezen. Dan zouden zo een aantal cellen wel goed van pas komen om nieuw, gezond weefsel aan te maken. Alhoewel. Nieuw? Of meer vanhetzelfde? Aan de andere kant zou ik die cellen niet verdienen. Zal ik niet zelf mijn longen naar de verdommenis gerookt hebben? Alweer een reden om blij te zijn. Ik verdien geen stamcellen en heb ze niet. Recht is geschied.

Was getekend

Tags:

6 Reacties to “Maandag frutsels”

  1. de zeggenschap Says:

    Zouden er ook stamcellen bestaan die onze ratio wat emotioneler kunnen maken? Of omgekeerd? Of allebei, dan zijn we misschien waar we moeten zijn: bij wie we zijn.

  2. lia Says:

    hahahaha jij weet het leuk te brengen, ik hou wel van jouw manier van denken en zeker van hoe jij het over weet te brengen, schitterend dit, en ook zo voor mij verdien ze niet en heb ze niet!

    {-β™₯-}

  3. Emma Says:

    πŸ™‚

  4. micheleeuw Says:

    Ik zou wel nieuwe willen die ik weer kan kapot roken. Waarom niet ?
    Blij dat je blij bent !

  5. tijdtussendoor Says:

    Ik vind dat ik meer zon verdien πŸ˜‰

  6. vandepotgerukte Says:

    @De zeggenschap,
    Als niet medicus kan ik uw vraag niet beantwoorden.

    @Lia,
    Terwijl ik cirkeltjes in de lucht blaas geniet ik van uw commentaar.

    @Emma,
    “Glimlach terug”

    @Micheleeuw,
    Ik ben bijna altijd blij. Voor het ogenblik houd ik de mijne, ik heb er een speciale band mee.

    @Tijdtussendoor,
    Lang geleden vond ik dat ook, dus kwam ik maar naar mijn berg waar de zon zich in overvloed laat bewonderen.

    Was getekend

Geef een reactie

