Ne werkmens

Een mens gaat al eens voor het raam zitten. Mijn raam is een goed raam. Een degelijke sponning, dubbele beglazing. Veilig zit ik daar. Door het glas heenkijkend mag ik niet klagen wat mij aan uitzicht aangeboden wordt. Een hoop bergen en in het dal een dorp.

En dan wordt het uitzicht wazig en begint een mens al eens een aantal dingen te overdenken. Deze keer gaan mijn gedachten uit naar werk. Iets wat ik nogal veel doe. Alhoewel velen het niet als werk beschouwen is het toch voor mij zeer belangrijk. De voornaamste reden waarom het niet als dusdanig beschouwd wordt is omdat de vergoeding heel pover is. Dus hoe meer men per uur of per stuk verdient, hoe meer men als werkmens gerespecteerd en bejubeld zal worden. Gedoemd ben ik om als luiaard door het leven te gaan.

Was getekend

10 Reacties to “Ne werkmens”

  1. FrankiePebbles Says:

    Dat er véél vraag is naar een dienst, waardoor het dus veel verdient en veel respectjes oogst, zegt nog niets over de kwaliteit van die vraag en dat respect.

  2. lia Says:

    vooral lekker die luiaard blijven dan! het gaat er om dat jij je er goed bij voelt!

    {-♥-}

  3. Emma Says:

    Lichtelijke identiteitscrisis?

  4. vandepotgerukte Says:

    @FrankiePebbles,
    Soms overdenkt een mens al eens wat hij uitspookt. En voor mij kwam ik tot deze conclusie.

    @Lia,
    Ik werk veel, en toch merk ik daar niets van.

    @Emma,
    Sinds mijn geboorte, dus daar niets nieuws onder de zon. Het was gewoon een overpeinzing.

    Was getekend

  5. blanche Says:

    Ken jij iemand die rijk geworden is van te werken? Ik niet, het is eerder door te peinzen dat er iets te verdienen valt. Wel de juiste dingen bepeinzen natuurlijk.

  6. micheleeuw Says:

    Van werken word je niet rijk, zoveel is duidelijk.
    Zou je rijk willen zijn ? Zou je rijk kunnen blijven ?

  7. zapnimf Says:

    Als mijn uitzicht wazig wordt, moet ik eigenlijk gewoon de ramen lappen. Verdient ook geen knijt.

  8. de zeggenschap Says:

    Verdienen, wat is dat?
    Straks kom je nog zeggen dat het verdient!

  9. de zeggenschap Says:

    Mijn “werk” gaat uit van gedachten. Is eens iets anders.

  10. Margo Says:

    Zo eens efkes stilstaan en peinzen moet ne werkmens eens meer doen.

Geef een reactie

