Feiten en kennisjes

Na de schok, kwam de apathie. Wat moest ik nu met die hersenpan die alleen gevuld bleek met feitjes en kennisjes die mij lieten functioneren in het labyrinth van papieren en wolkenkrabbers?
Wezenloos naar het blik Fanta starend en de Groene Michel tussen mijn vingers zat ik in de sjofele sofa op mijn erf. Ik hoorde de vogels kwinkeleren.
Heel traag probeerde ik te denken. Het was de eerste keer dat ik bewust dacht! Een openbaring. Beangstigend, maar toch. De grote kuis begon. Alle feiten en kennisjes gingen netjes tegen een wand van mijn hersenpan om plaats te maken voor het onbekende. Nadat er voldoende ruimte was vrijgekomen veegde ik het achtergelaten stof netjes op een vuilblik en kieperde die langs mijn neus naar buiten. “Vandaar komen dus al die groene slijmen en kleine bloedsliertjes!” ging het door mij heen. “En ik maar geloven dat het van het roken kwam.”

Nog steeds zat ik in mijn sjofele sofa, nog steeds hoorde ik de vogels kwinkeleren. Nu zag ik ze ook.

Was getekend

Tags:

2 Reacties to “Feiten en kennisjes”

  1. Heidi Says:

    Zo dadelijk beslis je nog een ZEN-klooster in te gaan… Van de Pot met een oranje jurk en een kale kop… YES!

  2. tijdtussendoor Says:

    Een hele opgave…grote kuis in je hoofd, maar wat een deugd achteraf!

Geef een reactie

