Mijzelf verkopen middels geslijm

De afgelopen maand ben ik gestopt met reageren op de vele blogstukken die ik dagelijks lees. Eerlijk wezend tegenover mezelf declameerde ik luidop in de lege kamer wat ik al langer stilzwijgend wist. Maar uitgesproken klinkt het overtuigender, tastbaarder.

Teveel probeer ik een kwinkslag te verzinnen op het gelezene. Een teken van leven na te laten om de schrijver te laten weten dat ik het gelezen heb. Een slijmbal begon ik mij te voelen. Van veel dingen kan men mij beschuldigen maar slijmbal maakt geen deel uit van het pakket terechte beschuldigingen die mij ten laste kunnen worden gelegd.

Ook de achterliggende hoop dat meer zielen mijn blog zouden komen lezen deed mij walgen. Zielig figuur! Van de bergen schreeuw ik het af dat ik wil schrijven voor mezelf, en dan betrap ik mij op amechtige pogingen om een paar visites meer naar mijn blog te lokken. Verwerpelijk!

De afgelopen maand ben ik dus wel verder de blogs die ik kan smaken blijven lezen maar heb het reageren over gelaten aan Van de Pot gerukt. Ik, Tom, ben daarvoor niet in de wieg gelegd. Te hypocriet. Te veel glimlachjes waar niemand op zit te wachten maar die iedereen wel verwacht in het dagelijks leven. Van de Pot kan dat wel, hij is eerlijk, rechtdoorzee. Hij wordt door iedereen aanzien als een arrogant stuk vreten. Ook door mijzelf. Toch ben ik blij dat hij er is. Hij houdt mij op het rechte pad.

De bezoekers zijn gedaald. Maar een vast publiek blijft terugkeren. Mijn doel is bereikt. Nu word ik blijkbaar gelezen om het gewrochte en niet om het gereageerde.

Was getekend

Tags:

14 Reacties to “Mijzelf verkopen middels geslijm”

  1. tijdtussendoor Says:

    Toch heeft het wel iets…die kwinkslagen uit het Zuiden πŸ˜‰

  2. zapnimf Says:

    Ja, eey… straks durf ik ook niet meer reageren.
    Bon, wat ik wilde zeggen : uw reactie heeft mij nog nooit als ‘slijm’ in de oren geklonken anders.

  3. Adelheid Says:

    O ja ik blijf je lezen.
    Doe waar je je goed bij voelt en “herbereken je koers” indien nodig – ja, dat doe jij wel.
    Veel plezier op je berg met schrijven en lezen en al wat het leven inhoudt.

  4. dP Says:

    Wat is er mis met ’t feit dat een reactie mensen ertoe kan aanzetten om bij jou een kijkje te gaan nemen? Als wat ze daar vinden hen niet aanspreekt, komen ze toch niet meer terug.
    Die ‘ik schrijf voor mezelf’-bewering gaat voor mij niet op, want dan zou ‘k het niet op een blog zetten. ‘k Wil zeggen:”Waar slaat dat toch op? Waarom dan publiceren??”. Dus ja, ik geef toe dat ’t mij plezier doet als mensen dankzij een reactie ergens een keer passeren en eventueel terugkeren.

  5. Heidi Says:

    Potverdikke, dat is nu mijn laatste schrijfsel hier hoor! Ik schreef hier alleen maar om een reactie terug te krijgen… πŸ˜‰ πŸ˜‰ πŸ˜‰

  6. Heidi Says:

    En ik wil hier ook reklam komen maken voor dat vrouwelijkweb, waar gij regelmatig uw gewrochten dumpt:

    http://www.vrouwelijkweb.be/column/tom-weet-het-beter.html

    en ik lig er ni wakker van dat ge me ni leest!

  7. FrankiePebbles Says:

    Ja. Dan is dat zo.

  8. Deftige Dame Marie Says:

    Ik begrijp geen van beide, niet dat je je hoofd breekt over een reactie en niet dat je beslist niet te reageren. Als je iets leest en je hebt er iets op te zeggen dan doe je dat toch gewoon en indien niet, dan zwijg je. Daarmee is de kous af, dat overweeg je toch niet? Ik reageer hier minder wegens te veel beschouwingen over jezelf en ik heb daar niets op te zeggen.

  9. singajo Says:

    vooral niet berekend worden…

  10. vandepotgerukte Says:

    @Tijdtussendoor,
    Bedankt!

    @Zapnimf,
    Oef.

    @Adelheid,
    Het is niet zozeer berekening, het is puur op gevoel.

    @dP,
    Nergens schrijf ik dat er iets mis is met reageren. Wel ben ik eerlijk tegen mezelf. Reageren met een nietszeggend commentaar om bezoekers te lokken is triest, concludeerde ik voor mezelf. Dat ik in de eerste plaats schrijf voor mezelf staat buiten kijf, mocht ik dat niet doen dan zou het geschrevene een schreeuw om goedkeuring zijn, en dat is mijn bedoeling niet. Dat het gepubliceerd wordt kan mij alleen maar plezieren, maar dat in de tweede plaats.

    @Heidi,
    Alsof ik dat nog niet wist! En ik lees je wel, maar zal dat nooit toegeven.

    @FrankiePebbles,
    Inderdaad.

    @Deftige Dame Marie,
    Mischien had ik moeten schrijven “veel minder reageren” in plaats van “gestopt met reageren”. In een notedop vat U samen wat ik bedoel.

    @Singajo,
    Berekend worden zou kunnen leiden tot vervreemding. Alle wiskunde overboord.

    Was getekend

  11. Margo Says:

    Je bent geen slijmbal en wat je doet of niet doet is niet verwerpelijk. Zotte muts. Tom en Vandepotgerukte zijn 2 verschillende…euh…zaken maar mogen en kunnen voor mijn part gemixt worden.
    En nu als de bliksem naar mijn blog!

  12. micheleeuw Says:

    Goed, dan reageer ik ook niet meer … Neen, hoor !
    Moet je alleen doen als je echt iets te zeggen hebt en anders kan je nog altijd zetten : ‘ben hier geweest’ of iets dergelijks. Ik heb eigenlijk niet graag lurkers.

  13. jan Says:

    Heel goed!

  14. georgina Says:

    Zelfde reactie als zapnimf heb ik.
    Mijn frequentie van lezen en eventueel reageren is periodiek gebonden. Hangt meer af van tijdsbudgetten en zo.
    Je moet daar niet te zwaar aan tillen maar ik snap wat je bedoelt.
    Ge zijt nen toffen, neh!

Geef een reactie

