Bepotelen

’t Gebeurt wel eens dat ik een trap onder mijn derriére krijg.
Zij wil niet dat ik teveel op mijn berg verblijf.
“Wereldvreemd word je daarvan” Roept zij dan.
Ga de straat op, drink wat pinten.
Bekijk de mooie nimfen.
Bepotel ze in gedachten.
Aan het eind van de dag zal ik je hier terug verwachten.

Was getekend

10 Reacties to “Bepotelen”

  1. zapnimf Says:

    Weet je wel zeker dat jij precies hoort wat zij zegt?
    ’t Was niet : rij het gras af, haal de kinders van school en kook jij nu eens vanavond?

  2. tijdtussendoor Says:

    Maakt het indruk zo’n trap?
    Ga ik ook eens proberen dan;)

  3. Drs. Johan Arendt Happolati Says:

    Heer Van de Pot,
    Waarop wacht U om maar eens flink de bloemetjes buiten te gaan zetten?!? Ja! Godsamme! Dat is toch noch min, noch meer een vrijgeleide om eens de beest uit te hangen?
    Nu, ze heeft wel gezegd ‘Bepotel ze in gedachten…’ Dat is eigenlijk wel lief van haar. Uiteindelijk bedoelt ze dat ze U niet graag kwijt zou zijn. Toch?
    Met vriendelijke groeten,
    De Drs.
    P.S. O ja! Die laatste zin…
    …aan het eind van de dag zal ik je hier terug verwachten.
    Die vond ik de mooiste.

  4. Bloem Says:

    Wat een prachtige vrouw heb jij! 🙂

  5. Annemiek Says:

    Mijn echtegnoot mag buiten honger krijgen. Als hij maar thuis komt eten 😉

  6. micheleeuw Says:

    Jullie passen zeer goed bij elkaar ! Zo heeft zij ook eens het huis voor haar alleen. 😉

  7. Annemie Says:

    Waar wacht je nog op? Met daarbij die beloftevolle laatste zin…
    ‘Bepotelen’…een mooi Vlaams woord dat hier nog veel gebruikt wordt!

  8. vandepotgerukte Says:

    @Zapnimf,
    Elkaar rond commanderen doen we niet.

    @Tijdtussendoor,
    Het hangt af van de traptechniek. De hare is wel goed te noemen.

    @Drs Arendt Happolati,
    Altijd lees ik met veel genoegen uw commentaren. Bedankt voor analyse waar U de spijker op de kop slaat.

    @Bloem,
    Daar is mij al meerdere keren op gewezen.

    @Micheleeuw,
    Ach, elk doet wel wat hij of zij graag doet.

    @Annemie,
    Bepotelen vind ik ook een prachtig woord. En ja, waar ik het kan inpassen gebruik ik het met veel plezier.

    Was getekend

  9. Heidi Says:

    Boodschap was dus duidelijk: “als je één stap verder gaat dan je ‘gedachten’, kom je er vanavond niet meer in!”

  10. zeezicht Says:

    Volgens mij heb jij maar verstaan wat je wilde, de rest ging de mist in… 😉

Geef een reactie

