Hersengymnastiek

“Er staat zowat 250 kilometer file op de Belgische wegen.”

Die zin doet mij eventjes stilstaan deze eigenste morgen om 9h04. Stilstaan, samen met 250 kilometer schroot, het ene al wat blinkender dan het andere. De ene al wat stijlvoller dan de andere.

Dankzij het ongeëvenaarde Internet kan ik Belgische radio beluisteren, voor diegenen die slinkse opmerkingen menen te moeten maken dat ik hier de woordenvloed van daar niet kan horen.

Dat is nog zo iets. Slinkse opmerkingen. De slappe lach krijg ik er soms van. Ik stel me voor dat velen met een kop koffie, gefabriceerd door de onverbeterbare Senseo koffiemachine voor hun Samsung 2200 Turbo Flatline screen plaatsnemen, denken: “Waar zou ik nu kritiek kunnen op spuien, wie zal ik nu eens afkraken, welke totaal niet ter zake doende details zal ik eventjes met de grond gelijk maken?”

Zou dat een natuurlijk afweermiddel zijn om die 250 kilometer opstropping van heden morgen af te reageren? Iemand gaat boeten voor de opgelopen stress!

Bon, ik dwaal af. Dit is trouwens een goede hersengymnastiek. In het wilde weg schrijven wat in mijn kop opkomt. Moet U ook eens proberen. Als U begot niet weet wat U klaviersgewijs wereldkundig kan maken, dan gaat, U in plaats van de schuld op anderen te schuiven voor de opgelopen stress en frustratie, simpelweg neerpennen wat U denkt. U zal merken dat dat een openbaring is. Zo hoor ik nu op dit eigenste moment mijn deerne opstaan en denk ik eraan wat een lekker wijf zij toch is. Genoeg hersengymnastiek, het is tijd om ook wat fysische oefeningen ten uitvoer te brengen.

Mens sane in corpore sane

“Schat!!”

Was getekend

ile

Tags:

Eén reactie to “Hersengymnastiek”

  1. FrankiePebbles Says:

    Slinkse opmerkingen ben ik werkelijk dol op! Het zijn perfecte visitekaartjes voor hun producenten, evenals men een boom aan zijn vruchten herkent. Een snelle determinatie vind ik in het leven van groot efficientiebelang.

    Zelf maak ik ook kwistig gebruik van slinkse opmerkingen op – naar mijn mening – welgekozen momenten. Dit, eveneens uit efficientiebelang mijnerzijds.

Geef een reactie

