Twee kilo!!

Dat in mijn lijf zich hier en daar een bacterietje had genesteld was mij niet onbekend. Maar dat al die bacteriën samen droog aan de haak twee kilo wogen was wel een verrassing van formaat.
Meteen liep ik naar de koelkast en zocht daar pakken vlees. Op die pakken staat altijd een hoop informatie. Zo ook het gewicht. Een kilo biefstukken en twee halve kilo pakken gemalen rundsvelees deden de job.

We kunnen ons van alles inbeelden, maar ik vind de praktijk altijd spannender. U moet het maar eens doen, twee kilo gewicht samen zoeken, in de handen houden en denken: “Dit is het equivalent aan bacteriën die in mijn lijf huizen.”

Nog een geluk dat volgens slimme koppen en verstandige vorsers maar 1 procent van dat gespuis in de natuur schadelijk is. Zonder hen zouden we er naar het schijnt bleekjes bijlopen. Daar zijn volgens alweer die wetenschappers bewijzen van. Sommige van die bacteriën hebben we zelf reeds uitgeroeid door ons te veel wassen. Ons immuunsysteem gaat daar van achteruit. Ha! Een voorbeeld van achteruitgang door vooruitgang!

Als we geboren worden zijn we zo steriel als een vacuum verpakte kilo koffie. Na ampele uren worden we reeds bestormd door bacteriën afkomstig van mama en papa, verplegend personeel en nog wat ander gepeupel dat in ziekenhuizen rondbanjert.

Goed nieuws voor de dames die een verhouding hebben met hun weegschaal: U mag van het getoonde gewicht rond en omtrent twee kilo aftrekken.

Was getekend

9 Reacties to “Twee kilo!!”

  1. Bob Says:

    Hallo Tom(?),

    Ik ben gisteren op je blog gestoten en heb het voorlopig in mijn favorieten geprikt.

    Dat we 2 kilo bacterien hebben, dat heb ik ook wel eens gelezen. Skeptisch als ik ben, vind ik het moeilijk dat te geloven. Waar zitten die dan wel, al die bacterien? Volgens mij zitten de meeste bacterien in de maag, en dat zijn niemals twee kilo.

    Ich halte es für ein Gerücht.

    mvg,

    Hollander in Duitsland.

  2. Annemiek Says:

    Wat een geruststelling 😉

  3. Annemie Says:

    Vandaag heb je van mij een gelukkige vrouw gemaakt! 😉

  4. singajo Says:

    tedju dan lijd ik aan ondergewicht.

  5. vandepotgerukte Says:

    @Bob,
    Het zal wel waar zijn vermoed ik. Dat vermoeden is gebaseerd op het feit dat geen kat er voordeel aan heeft of het nu een halve kilo of twee kilo is. En waar geen voordeel bij te halen is is meestal de waarheid.

    @Annemiek,
    U ziet, ik ben recht voor de raap maar waar ik helpen kan de eerste.

    @Annemie,
    En U mij een gelukkige mens door uw gelukkig wezen.

    @Singajo,
    Dat komt door al dat vochtverlies in de warme contreien waar U vertoeft.

    Was getekend

  6. singajo Says:

    ja en nog iets: er zijn problemen met uw server. ik kan je niet antwoorden… probeer het al dagen maar de mail bouncet (of hoe schrijf je dat??) iedere keer terug… strange

  7. micheleeuw Says:

    Met 2 kilo eraf ben ik er nog niet, maar het is een begin zeker ?

  8. vandepotgerukte Says:

    @Singajo,
    Ik heb U een mail gestuurd met een ander adres, laat ons zien of die soelaas brengt.

    @Micheleeuw,
    Inderdaad.

    Was getekend

  9. tijdtussendoor Says:

    Dat zal een drukte zijn daarvanbinnen…twee kilo gekrioel, bijna onbegrijpelijk.

Geef een reactie

