Waar men een olifant kip noemt

Overmand door onderbemanning in de sectie inspiratie mijner hersenpan loop ik bijwijlen de muren op. Dan is de enige redding als een gek lezen en schrijven. Wat dan uit de pen vloeit is totaal niet voor publicatie vatbaar. Alhoewel. Bij het lezen van alles en nog meer valt mij op dat heden ten dage zowat alles vatbaar is voor publicatie.

Vandaag sta ik op en merk dat de sectie inspiratie onder stoom komt. Als ware ik een toprenner, maar dan zonder fiets, wat al eens voor frustratie kan zorgen, kijk ik naar de gesloten garagepoort en voel een tinteling van opwinding. Vandaag staat er een fiets en zal mijn virtuose stuurmanskunst, mijn ongeëvenaarde, gemeen sterke trap op de pedalen de wereld verbazen. De kunde bezit ik, laat mij hopen dat achter de garagepoort mijn vermoeden bewaarheid wordt en ook de middelen aanwezig zijn.

Wat geen inspiratie? berisp ik mezelf. In een land waar men een olifant kip noemt kan nooit gebrek zijn aan stof tot schrijven.

4 Reacties to “Waar men een olifant kip noemt”

  1. micheleeuw Says:

    Het is/was een schrijffoutje. Het moest ‘Parel’ zijn … Typisch.

  2. Drs. Johan Arendt Happolati Says:

    Heer Van de Pot,
    In het land van René Margritte noemt men een olifant inderdaad een kip.
    ‘Ceci n’est pas un éléphant.’ U kent dat wel…
    Bij mij wou de inspiratie ook niet komen, maar ik heb het gewoon opgegeven. Ik beschik nu dus over een ‘slapend blog’. U moet het ook eens proberen; het is een heerlijk gevoel. Én het geeft een mens de tijd om eens op bezoek te gaan bij bevriende bloggers.
    En? Die fiets? Stond hij er?
    Met vriendelijke groeten,
    De Drs.

  3. FrankiePebbles Says:

    Wat mij brengt bij het schone De Fiets Van Piet Paaltjens (Is Zojuist Gepassseerd), aan welk optel-lied ik verleden week niet alleen werd herinnerd maar zelfs muzikaal deelachtig.

  4. FrankiePebbles Says:

    Ik had hier een reactie over het lied De Fiets Van Piet Paaltjens. Maar die werd niet geplaatst toen ik op de verzendknop duwde.

Geef een reactie

