Aardling

“Wat ben jij mijn zoon?” Vroeg ik aan mijn bijna vijftienjarige nazaat.
“Wat bedoel je?”
“Een Belg, een Spanjaard, een Vlaming, Een Catalaan, een Gallego?”
In deze contreien word heel wat afgemekkerd over de Catalaanse kwestie. België hoeft trouwens ook niet onder te doen als er een boompje opgezet wordt over wie nu wat is. Het enige verschil is dat in België deze kwestie niet nadrukkelijk aanwezig is in de dagelijkse gesprekken en theekransjes, eerder op televisie en het politieke toneel. Hier is het dagelijkse kost. Op school, de plaatselijke knijp, tot in de kerk. Iedereen moet en zal een insigne opgespeld krijgen met de informatie over zijn afkomst. Dat is eerder gebeurt, wel liep dat een beetje fout af. Als goede vader die ik ben, wil ik altijd graag weten wat er rondgaat in die koppen van mijn nazaten. Vandaar mijn vraag.
“Een aardling.” Kwam het kurkdroge antwoord.
“Mja,” dacht ik. “Daar kan ik heel goed met leven”

Was getekend

Tags:

13 Reacties to “Aardling”

  1. FrankiePebbles Says:

    De enige ware burger is een wereldburger. Uw afstammeling ziet dit helder.

  2. francky Says:

    hopelijk blijft hij dit zo zien.

  3. de zeggenschap Says:

    Wat teveel naar Lord of the Rings gekeken, die jongen. En te lang met zijn neus in aardkluiten en rotsspleten gezeten. Dat leert hij nog wel af, anders gaat zijn neus er aan kapot. En dan?

  4. Emma Says:

    Ha, die is mooi.

  5. veerle Says:

    Mooi antwoord!

  6. Margo Says:

    Laat uw bijna vijftienjarige nazaat maar een aardling zijn, hij hoeft zichzelf nog niet in een vakje te proppen. Heel nuchtere kerel, die nazaat van je.

  7. vandepotgerukte Says:

    @FrankiePebbles,
    Volledig mee eens.

    @Francky,
    Ik hoop het.

    @De zeggenschap.
    ?

    @Emma,
    Vond ik ook.

    @Veerle,
    Juist zijn vader!

    @Margo,
    Juist zijn vader!

    Was getekend

  8. micheleeuw Says:

    Het enige correcte antwoord, volgens mij.

  9. singajo Says:

    vandepot! ik leef nog maar val nu bijna dood! uw dee-tee’s!

  10. FrankiePebbles Says:

    Waar hangt u toch uit Van de Pot? Vriendschap gesloten met het huisvarken en daar nu conversaties mee? Daar gaat uw huisgemaakte spek…

  11. vandepotgerukte Says:

    @Micheleeuw,
    Zo zie ik het ook.

    @Singajo,
    Mijn volgende blogstuk gaat over dit euvel. Ik wil uw heengaan niet op mijn geweten.

    @FrankiePebbles,
    Ik weet het meisje, mijn bovenkamer is dezer dagen een echoput. Het alleen schrijven zonder commentaren maakt mij onzeker.

    Was getekend

  12. Adelheid Says:

    Echoputten geven mooie klankeffecten, Vdp!
    Ola! O che bon echo!
    (herinner ik me uit een Italiaans lied. De schrijfwijze ben ik niet zeker van. En google geeft verschillende mogelijke schrijfwijzen…)

  13. georgina Says:

    Heel mooi antwoord. Slimme kerel.

Geef een reactie

