Stoute meneren

Slachtoffer zijn. We zijn allemaal slachtoffer. De zwarten van de blanken. De blanken van de regering. De allochtonen van de autochtonen. Fietsers van wagens. Ouderen van jongeren.

En als we het al helemaal niet meer weten: vrouwen van mannen. Let wel, doordat een man nu eenmaal fysiek sterker is dan een vrouw gebeuren er dingen die niet door de beugel kunnen. Daar wil ik het niet over hebben. Maar deze ochtend lees ik in de krant dat het Centre Pompidou in Parijs een tentoonstelling organiseert met uitsluitend werken van kunstenaressen. Frida Kahlö, Dorothea Tanning, Sonia Delaunay en nog een aantal anderen krijgen een plek aan de muur toegewezen en mogen een tijdje schitteren en bekoren.

Wat leest mijn lodderoog deze ochtend? Dat dit discriminerend is, dat er onderscheid tussen de man-artiest en vrouw-artiest wordt gemaakt! WE ZIJN VERSCHILLEND!! Volkeren aller landen aanhoort het: Man en vrouw zijn verschillend!! Het is een verrijking dat vrouwen als Frida zich aan het schilderen zetten. Een man zal zich nooit op die manier uitdrukken, dat kunnen wij niet, en vice versa.

Veelal willen we slachtoffer zijn, al was het maar omdat de bakker deze ochtend niet opgewekt was en we ons onheus behandeld voelen.

Einde betoog.

Was getekend

9 Reacties to “Stoute meneren”

  1. anne Says:

    De bakker heeft een baaldag.
    Bovendien voelt hij zich onheus behandeld omdat jij deze morgen niet opgewekt was.

  2. tijdtussendoor Says:

    Met drie mannen in huis moet je mij echt niet overtuigen van het verschil 😉

  3. Margo Says:

    Och, als we maar kunnen ruziestoken, toch?

  4. Emma Says:

    Ah ja, verrukkelijk slachtoffergedrag. Top.
    Wat zou de wereld zijn zonder. Waar zouden we dán over moeten bloggen.

  5. Heidi Says:

    amen

  6. FrankiePebbles Says:

    En u lijkt van al die slachtoffers danig het slachtoffer… U wijdt er zelfs een logje aan!

  7. vandepotgerukte Says:

    @Anne,
    Ik ben altijd opgewekt ’s ochtends!!

    @Tijdtussendoor,
    Oef, toch één iemand.

    @Margo,
    Die indruk krijg ik soms ook.

    @Emma,
    Over hoe fantastisch ik ben bijvoorbeeld?

    @Heidi,
    “Ik maak een kruisteken in de lucht”

    @FrankiePebbles,
    Niemand maakt van mij een slachtoffer, dus heb ik mij het slachtoffer van mezelf gemaakt.

    Was getekend

  8. FrankiePebbles Says:

    Da´s waar, ja. Iemand die zelden aan obstructies lijdt is genoodzaakt deze dan maar zelf te creeeren.

  9. micheleeuw Says:

    Dat ‘arme ikke’ gedoe werkt al vlug op mijn zenuwen en daar doe ik niet graag aan mee.

Geef een reactie

