Trop is teveel

Als men hier gewag maakt van een hittegolf dan mag U met een gerust hart de sjaal en de muts een plekje geven op het hoogste schap van uw kleerkast.

Gisteren was het hier op mijn erf 40 graden. Een voordeel is wel dat het lawaaimakend, spelend grut naar het plaatselijk zwembad trekt en mij alleen, alle kalmte naar adem laat happen. Trop is teveel, en teveel is trop. Deze nacht slenterde ik om drie uur een beetje rond voor mijn stulp. Slapen was quasi onmogelijk. Uit pure nieuwsgierigheid gooide ik een blik op de termometer, 26 graden! om drie uur ’s ochtends. De volgende dagen zullen de temperaturen nog een klein beetje de hoogte in gaan. Vanaf zaterdag zou het dan “Normaal worden voor de tijd van het jaar. Normaal is dan 35 graden. Nog twee maanden en dan dalen de temperaturen. Ik tel af.

Was getekend

Tags:

8 Reacties to “Trop is teveel”

  1. tijdtussendoor Says:

    Pfff…ik kan er ook niet tegen. 24 graden is wat mij betreft ideaal 😉

  2. Deftige Dame Marie Says:

    Dat lijkt mij proeven van de hel voor je er aangekomen bent. En ik dacht nog wel dat het boven op een berg koeler was.

  3. Laurent Says:

    40 is een beetje veel, ja. Hier is het tegen de 30. Maar altijd liever dit dan kil, nat weer.

  4. vandepotgerukte Says:

    @Tijdtussendoor,
    Die warmte overdag maakt mij weinig uit, maar dat die temperaturen dag en nacht aanhouden gedurende twee maanden kan al eens mijn humeur nadelig beinvloeden.

    @Deftige Dame Marie,
    Dat verkondig ik hier nu en dan: “Jullie land moet dicht bij de hel gelegen zijn met deze warmte!.” Wat de temperaturen in de bergen betreft, dat is zo in het Noorden, hier is het mischien iets beter dan in Barcelona stad, maar veel moet U zich daar niet bij voorstellen.

    @Laurent,
    Kil, nat weer moet hier nog uitgevonden worden.

    Was getekend

  5. Margo Says:

    40 graden… *wringt zichzelf uit van het idee alleen al*

  6. Flora Fleempaard Says:

    Ze zeggen dat warmte stijgt. Kruip onder je bed!

  7. FrankiePebbles Says:

    “(…) dan mag U met een gerust hart de sjaal en de muts een plekje geven op het hoogste schap van uw kleerkast”

    Ja, dit geeft denk ik wel aan hoe bloedjeheet die hittegolven bij jullie zijn.

  8. jan Says:

    Gewoon kalm blijven, dan is er niks aan de hand.

Geef een reactie

