Ik ben er klaar voor

Mijn klapstoeltje staat klaar. Overmorgen wandel ik een aantal honderden meters gewapend met dit meubel, een pakje tabak, vloeitjes en een emmer gevuld met water, ijs en flesjes bier naar de “Grote baan”. Bij die “Grote baan” moet U zich niet veel voorstellen. Ze is geasfalteerd, hoop en al vier en een halve meter breed. Daar weet ik een plekje onder een boom waar ik mij perfect kan posteren om het grote evenement te kunnen volgen.

Bij alle grote gebeurtenissen hoort een voorprogramma, en dat is hier niet anders. Een hoop felgekleurde voertuigen zal luid toeterend voorbijrijden en met gulle hand allerlei gadgets naar het volk gooien. Kartonnen zonnebrilletjes, petjes mischien zelfs een frisdrankje, wie weet. Een twintigtal minuten zal deze stoet duren vooraleer de rust terugkeert. Dan zal de spanning stijgen en het getuur bergafwaarts aanvangen.

Overmorgen passeert de Tour hier.

Was getekend

8 Reacties to “Ik ben er klaar voor”

  1. FrankiePebbles Says:

    Denkt u ook aan de bananen? Hartelijk dank.

  2. affodil Says:

    Punaizen gekocht? Een goei stevige koord ook? En er staat aan de overkant toch ook een boom of moet ge nog een paaltje zetten?

  3. Emma Says:

    Ha, dat heb ik ook een keer meegemaakt. Mijn vader had toen met grote letters iets op de straat geschreven, gewoon een aanmoediging. Maar gemiste kans, vond ik dat. Er zijn veel leukere dingen te vertellen. Dus als je nog iets kwijt wilt aan de wereld, is dit je kans!

  4. Rutger Says:

    Da’s morgen al! Veel plezeer gewenst, maar uit eerdere verslagen schieten ze zo snel voorbij dat je het nog niet eens door hebt.

  5. vandepotgerukte Says:

    @Frankie Pebbles,
    Aan bananen heb ik gedacht, om de schillen bekommer ik mij minder. Die zouden wel eens achteloos de weg kunnen opgegooid worden.

    @Affodil,
    Ik had eerder aan flinterdunne ijzerdraad gedacht. Als ik iets doe, dan doe ik het goed.

    @Emma,
    Ze passeren hier rond 12u30, de uitzending begint pas om twee uur. Zonder camera’s is er geen plezier aan.

    @Rutger,
    Ik woon op een berg, bij het hiernaarboven rijden gaan ze niet zo snel als op het vlakke. Bedankt voor het toegewenste plezier.

    Was getekend

  6. den moat Says:

    yo moat,
    passeere die pedallisten langst eu kot?Ei ge goat nieveranst nie over of deur kunne, als huul diene ne nest me mobielhomes veur euw deure stoat.
    Ke zalt ier wel leze oe dat geweest es.
    entre parenteise entussen doakskes, zit oenze gepoerderden tom der neu bei of nie?
    Ge moat nie belle want ke ben nie in mijn kot, ke ben veranderd van company, allez van wirk nie van koeketiene. Ke ben godverdoeme nog moar 2 doage thuis geweest in de loatste 5 weke en ke ben nog nie thuis tot eind van de moand.
    Moar gow, die niewe company peist dak geweldig ben en ze betoale mei ne nest mier dan die andere. Van ne kat in ne zak gesproke.
    Moar allaz how ergens in augustus alst god belieft kome we af richting uwen stal. Mee de koeketiene est al in orde, ge weet wel goeie en slechte doage, moar te goa wel. de complemente an mariatje en de gastjes.
    Zeide gij in uw kot in augustus of moede were noar galicie bij mem en pepe?
    eide hij uwen hoed nog?Toen dade hij mij vroegt of da ge nie wa op van Ghog trokt dachtek iest da ge uw ure oat afgesneje.
    Allez damuzeleute mee den koers en tot uurs.

    den lange

  7. tijdtussendoor Says:

    Niet te nat geworden?

  8. vandepotgerukte Says:

    Yo, moatje,

    Awel volgende weke vrijdag vertrekkek noar Sant Sebastian en doarachter noar de berge in Navarra, noar zu een vrie klein durpke. dus roend teinde van Juli bennek were tuis. vandejoare kommek nie noar belgië en goak uuk nie noar galicië. Mijn moeder kom wel roend den twaalfste augustus. Wannier zoede hier lande? Allez, kzalt wel uren. Verdien gij moar goe wa geld, ge keunt gij tons de tourneetjes betoale.

    De groete daor an eu bende en hewd eu kloek.

    @Tijdtussendoor,
    Halfverzopen.

    Was getekend

Geef een reactie

