De waarde van

“De waarde van dit kledingstuk is enkele duizenden euro’s” wist de verkoper mij te melden.
Niet dat ik dacht aan een jurk te kopen, dergelijke textiel staat mij niet echt. Mijn deerne daarentegen, met haar fréle figuurtje zou menig niet opgedirkte filmdiva een aanval van jaloezie kunnen ontlokken.

Of mijn deerne er nu mooi bijstond, of een filmdiva een toeval kreeg kon mij op dat ogenblik weinig boeien.
“De waarde van” was wat mij bezighield. Het cliché: ” Geld interesseert mij niet” is niet voor mij weggelegd. Het interesseert mij wel. Er zijn maar twee soorten mensen die geld totaal onbelangrijk vinden. Dode en diegene die erin zwemt. Maak mij wat wijs. Zwemmen doe ik er niet in, en op dit eigenste moment ben ik ook niet dood.
De waarde van iets dus, daarover gaat het ganse pullover breien. Hoe rekent men zoiets uit? Het jurkje in kwestie was gedragen geweest door Kate Moss op één of ander lokaal filmfestivalletje. Vandaar dat het gevalletje enkele duizenden eruo’s kostte.

Het was niet het jurkje dat Kate Moss omgord had, neen. Het ging over hetzelfde modelletje. Het inkopen van zoiets triviaals als kleren deed mij alweer wankelen. ”

Was getekend

2 Reacties to “De waarde van”

  1. FrankiePebbles Says:

    Niet om het een of ander hoor. Maar eh. Wie heeft u eigenlijk die zaak doen binnen stappen?

  2. vandepotgerukte Says:

    @FrankiePebbles,
    Het bloedmooie verkoopstertje.

    Was getekend

Geef een reactie

