Dagen aftellen

Mijn huis kijkt mij verwijtend aan. “Waarom?” Mijn berg staat er ook bij met een air van: “Verrader!”
Die twee hebben blijkbaar gemerkt dat we gisteren een hoop rommel in de Transporter bestelwagen, 2500TDI, 5 cilinders 126paardekrachten, gekieperd hebben. We vertrekken een aantal dagen naar San Sebastián, Donostia voor de kenners. Daar moet een huwelijk van een oom bijgewoond worden. Daarna zullen we een aantal dagen toeven in Cintruenigo, een onooglijk klein dorp in Navarra.

De blik van huis en berg komt hard aan: “Waarom?”
Tsja waarom vraagt een mens zich af. Vakantie is iets waar ik weinig met heb. Ik ben gans het jaar op vakantie. De drang om mijn stulp te verlaten is er niet. Ik zit hier verdomd goed. Let wel, ik reis graag, maar ben niet gecharmeerd van de jaarlijkse verplichte vakantie. Sorry huis, sorry berg voor het jullie aan je lot overlaten. Ik zal onophoudelijk aan jullie denken, de dagen aftellen tot ik weer in en op jullie mag toeven.

Was getekend

Was getekend

9 Reacties to “Dagen aftellen”

  1. anne Says:

    Geniet van je v-a-k-a-n-t-i-e = de normaal geworden abnormaliteit.
    Vier, leef en adem.
    Het huis loopt niet weg. De berg ook niet. En denk aan het weerzien.
    Dat gaat deugddoen!

  2. Jacko Says:

    Inderdaad, een van de leukere dingen aan reizen is het eindig zijn ervan.

  3. tijdtussendoor Says:

    Moeten wij dan jouw schrijfsels ook missen? Dan tel ik mee af 😉

  4. vandepotgerukte Says:

    Anne,
    Ik volg uw raad op.

    @Jacko,
    Reizen hoeven voor mij nooit te eindigen, de vakantie daarentegen hoeft voor mij niet.

    @Tijdtussendoor,
    Vandaag en morgen ben ik nog in de beschaafde wereld, vanaf zondag tot het einde van de week verdwijn ik in de vlaktes van Navarra alwaar er geen technoligisch vernuft beschikbaar is.

    Was getekend

  5. Emma Says:

    Wel sorry zeggen tegen het huis en de berg en niet tegen ons???

  6. Margo Says:

    Goh, in Spanje wonen en je er alle dagen op vakantie voelen…geen stress van moeten werken, de relaxheid van te mogen werken…wat wil je dan nog meer?
    Jezelf zo heel soms misschien nog eens in een andere omgeving plaatsen, kwestie van niet dicht te slibben. Daar kan je toch niet veel tegen hebben?

  7. micheleeuw Says:

    Je moet weggaan om te kunnen terug komen. Eens iets/erngens anders om nog meer te beseffen hoe goed het thuis is. Toch veel plezier !

  8. Adelheid Says:

    Welkom terug thuis!

  9. vandepotgerukte Says:

    @Emma,
    Voor één keer dan: Sorry.

    @Margo,
    Dichtslibben deed ik in België, hier is daar weinig gevaar voor.

    @Micheleeuw,
    Ik besef zeer goed in welke berg boter ik gevallen ben, juist daarom zit ik zo goed op mijn berg.

    @Adelheid,
    Morgen is het zover!!

    Was getekend

Geef een reactie

