Eindelijk

De geur was walgelijk. Iets was ongecontroleerd aan het rotten geslagen. Tchernobil op natuurlijke wijze. Door de donkere gangen wankelend botste ik ten langen laatste op de electriciteitskast. Het overhalen van de hendel bracht geen soelaas, steevast sloeg het ding met een luide, knetterende klik terug naar af. Buiten had de noodgenerator mij al even onheus behandeld.
“Kortsluiting!” Flitste het door mij heen.
Na de wasmachine, droogkast en de electrische waterverwarmer die buiten op het erf onder een afdak staan opgesteld uit het stopcontact getrokken te hebben wilde de electriciteit wel meewerken. Een buur vertelde mij later dat er een week eerder een hevig onweer had gewoed.
Maar vanwaar kwam die onhoudbare stank?
“De diepvries?”
Met een klein hart trad ik ik de keuken binnen en zag aldaar een bloedstroompje uit het apparaat sijpelen. Dertig kilo dood varken, koe en vis hadden het op een akkoordje gegooid om ongebreideld te gaan gisten bij temperaturen van vijfendertig graden.
Eindelijk was ik terug op mijn berg.

Was getekend

5 Reacties to “Eindelijk”

  1. affodil Says:

    Jeuyh! Welkom thuis, zeggen ze dan!

  2. Laurent Says:

    Oh shit…

  3. vandepotgerukte Says:

    @Affodil en Laurent,

    Mijn deerne zei voor onze aankomst: ” Je rijdt zo snel, ruik je je stal?” Nooit kon ze vermoeden hoe ze de nagel op de kop sloeg.

    Was getekend

  4. Jacko Says:

    Briljante opmerking van uw deerne! Zij wist ervan? Kan ze aan de beurs veel geld mee verdienen anders…

    Is wel een groot probleem natuurlijk, zo’n vriezer die niet doet wat zijn naam laat vermoeden. In z’n geheel maar op laten halen door een destructiebedrijf lijkt mij.

  5. Bloem Says:

    Eindelijk … u werd gemist.

Geef een reactie

