Baldadigheid

Baldadigheid is een balsem. In woorden wel te verstaan. Ik ben geen gewelddadig mens. Alhoewel ik niet snel achteruitga als er een paar tanden moeten ontworteld worden in geval van overmacht.

Baldadigheid dus. Aangezien ik aan niemand of iets verantwoordelijkheid moet afleggen voor mijn woorden hoef ik geen rekening te houden met de eventuele gevolgen. Hoe triest is het soms als ik merk dat mensen voorzichtig moeten omgaan met wat ze neerpennen omdat er belangen of gevoelige schenen de grenzen van hun talent beknotten.
“Eerlijk duurt het langst!” Schreeuwt men van de daken. Maar wel ganser dagen poeslief zijn waar men nodig acht. Er bestaat zelfs een mooi woord voor deze dagelijkse wandeling in de jungle van de omgang: Sociale vaardigheden. Knap staaltje genie van de mens om zijn echte gedachten en meningen te omfloersen met een vleugje parfum. Al dan niet welriekend.

Baldadigheid dus.

Was getekend

6 Reacties to “Baldadigheid”

  1. tijdtussendoor Says:

    Een stukje om in te kaderen!

  2. jan Says:

    Terwijl het nou juist zo leuk is om in verholen termen genadeloos uit te halen . . . .

  3. Emma Says:

    Waarschijnlijk bestonden we zonder sociale vaardigheden allang niet meer.

  4. micheleeuw Says:

    j, soms is het goochelen. Misschien daarom dat ik steeds minder praat met (sommige) collega’s.

  5. vandepotgerukte Says:

    @Tijdtussendoor,
    Dank U wel.

    @Jan,
    Dat klopt, maar U weet waar ik heen wil.

    @Emma,
    Het dierenrijk bestaat toch al lang, maar ja wij zijn het mensDOM.

    @Micheleeuw,
    spreken is zilver, zwijgen is goud.

    Was getekend

  6. FrankiePebbles Says:

    Het kan: een zich consequent afkeren van de gangbare hypocrisie in de dagelijkse sociale praktijk. Maar enkel mits men genoegen neemt met een grotendeels gemarginaliseerd bestaan.

Geef een reactie

