Klinken en klanken

Een paar liter bier moeten op zijn minst reeds onderweg zijn naar mijn blaas. De alcohol richting bloedbaan. Iedereen en alles is altijd onderweg naar ergens.
De Engelse gitarist, de Galicische drummer, de Catalaanse basgitarist lijken wel onderweg hun luisprekers aan gort te spelen. Wat een kabaal.

Ik slik nog wat bier weg.

Ondanks het veel te hoge volume kan de muziek mij wel bekoren. Vooral de gitarist gaat volledig op in zijn spel. Hij leeft in een tent hier ergens in de bergen. Geld om een huis te huren heeft hij niet.
“Ik leef van mijn muziek.” vertelde hij mij een keer. “Alles wat ik heb is verdiend met muziek: een tent, een matras, een paar boeken, mijn gitaar en een motorfiets. Meer hoeft niet. Op zijn minst heb ik de status van beroemde muzikanten. Zij leven ook van hun muziek.”

Ik slik nog maar eens wat vocht.

Hoe zou mijn schrijven klinken mocht het muziek zijn? Vraag ik mij ineens af. Nu ben ik reeds halverwege een roes. Rustig, ontspannen. Geen flauw idee heb ik hoe een gitaar te beroeren, noch hoe ik drumstokjes in mijn poten moet houden, laat staan er een trommel met te lijf gaan. Bij muziek moet ik op gevoel afgaan, zo ook bij schrijven. Alhoewel ik wel weet hoe ik een schrijfstok moet beetnemen ermee op papier te krassen.

Nog een paar grote slokken dan maar.

De roes is nu onderweg naar wanhoop. “Hoe zouden mijn schrijfsels klinken mochten ze muziek zijn?!?!?!”

Was getekend

Vergeet U vooral niet zich te haasten naar Dutch Bloggies. Hier heerst de Belgische wet: stemPLICHT! Laat het U gezegd wezen!

3 Reacties to “Klinken en klanken”

  1. den moat Says:

    yo moat,

    de stem es uitgebrocht

  2. vandepotgerukte Says:

    @Den moat,
    Neu zie ek eu werke sie. Allez bedankt.

  3. micheleeuw Says:

    Jouw schrijfsels klinken mij als muziek in de oren …
    Mijn stem heb je ook al !

Geef een reactie

