Dienstmededeling

Vandaag is het een feestdag in Catalonië. Neen, we vieren niet het ter moeder aarde storten van de Twin Towers. Het is en of andere viering die te maken heeft met iets wat Catalanen bewerkstelligd hebben tweehonderd jaar terug. Aangezien U dat ongetwijfeld geen bal interesseert ga ik er ook niet dieper op in.

Wel wilde ik U meedelen dat ik mijn ongeëvenaarde Volkswagen Transporter bestelwagen, 2500Tdi, zes zitplaatsen en geen airconditioning, volstouw en drie dagen richting kust ga. Nu is het daar heerlijk. Het toeristen gepeupel is verdwenen, het is nog lekker weer en niet te versmaden: ik weet er een winkeltje zijn waar men frikandellen verkoopt!
Dus tot zondag verschijnen hier geen logjes, wat me niet spijt voor U, mijn medeleven krijgt U wel. Ik ben geen onmens.

Was getekend

Vergeet U vooral niet zich te haasten naar Dutch Bloggies. Hier heerst de Belgische wet: stemPLICHT! Laat het U gezegd wezen!

8 Reacties to “Dienstmededeling”

  1. Simonatoetje Says:

    Ik weet ook een winkel waar ze die langnekken verkopen. Alleen ik woon gewoon in Nederland, dus die winkel is natuurlijk niet half zo bijzonder.. Verder wens ik u natuurlijk fijne dagen aan de kust!

    Liefs, Simonatoetje

  2. tijdtussendoor Says:

    Dat lijkt heerlijk…ik ben zelfs een beetje jaloers 😉

  3. edwin Says:

    Tja, da’s een moeilijk verhaal, die nationale feestdag. 300 jaar geleden trouwens. En niet om iets heroïsch wat de Catalanen gedaan hebben. Ze verloren een grote veldslag! Voor als je het écht wilt weten: ik had de info al, dus kostte het me geen moeite het op te schrijven. http://barcelonaaaaa.wordpress.com/2009/09/11/een-treurige-nationale-feestdag/

  4. gewebkijk Says:

    ola, niet schrijven, maar wel om stemmen vragen?
    dat kan natuurlijk niet…
    😛

  5. Laurent Says:

    Ja zeg, en je was nog maar net terug?

  6. Annemiek Says:

    Heerlijk, een paar dagen naar de kust.
    Ik benijd u 🙂

  7. vandepotgerukte Says:

    @Simonatoetje,
    Hier is dat dus wel speciaal, en we genieten wel een paar keer per jaar van die vette troep.

    @Tijdtussendoor,
    Dat kan ik begrijpen. Volgend jaar komt U toch gewoon.

    @Edwin,
    Ik heb er een logje met link van gemaakt.

    @Gewebkijk,
    Ik ben een door de wol geverfde politieker. Veel beloven, stemmen ronselen en daarna zien we wel. U moet stemmen, als U uw opinie wilt zal ik ze U wel geven.

    @Laurent,
    Ik beslis niet alleen. Maar die frikandellen zijn wel een verdomd goed argument van mijn levensgenoten.

    @Annemiek,
    Kom samen met Tijdtussendoor volgend jaar.

    Was getekend

  8. Paul Says:

    Iedereen is momenteel om stemmen aan het bedelen, zo lijkt het. Ik hoop dat je een goede vakantie hebt gehad en voldoende stemmen hebt gekregen om het een ronde verder te schoppen.

Geef een reactie

