MARIA!!!

Ik vraag me af, want het is tenslotte al 1 uur geleden dat ik je zag vertrekken met de trein, of ik nog steeds jouw magiër ben die glimlachen op je gelaat tovert. Toef ik nog in die welgevormde hersenpan van jou? Bevestigde vragen die na het verstrijken van deze korte tijdspanne alweer schreeuwen om een bevestiging.

Mijn hoofd is leeg als een gesloten kathedraal en tegelijkertijd gevuld met de echo van je naam: “MARIA!” weerklinkt het tot in de verste uithoeken in die kop van mij.
Speciaal om je naam geschreven te zien blijf ik op het Maria Hendrikaplein rondhangen, je weet het wel, het stationsplein hier in Gent waar ik je zonet uitzwaaide. Terwijl ik dit schrijf staar ik nu en dan naar het straatnaambord, alhoewel het een plein is, maar goed.
“Maria” staat daar geschreven en prijkt in volle publieke glorie. Iedereen kan je naam lezen. Spijtig dat ik niet Hendrik heet, anders was dit bord een liefdesverklaring.

Mocht je de volgende dagen niets van me horen, zou het wel eens kunnen zijn dat ik opgepakt ben. Na het posten van dit briefje ga ik de stationstoren beklimmen met drie doelen voor ogen: Kijken of ik je trein nog kan zien aan de einder, je naam uitschreeuwen en de resterende seconden tellen op de grote klok tot ik je terugzie. Misschien komt daar wel heibel van en krijg ik een paar dagen gratis logies aangeboden in de stadsgevangenis. Daar verdien jij ook te zitten want stelen mag niet en jij hebt mijn hart gestolen!

Was getekend

Tekst verschenen op http//www.1001liefdes.be

7 Reacties to “MARIA!!!”

  1. Adelheid Says:

    PRACHTIG!!

    En je kan je naam veranderen.
    Of een Maria-Tom-plein zoeken…

  2. jackomorren Says:

    Ik snap dat je je liefde voor Maria aan de hele wereld wilt vertellen. Dat siert je!

    Echter, als je cynische stukjes schrijft lees ik je liever dan in dit epistel.

  3. tijdtussendoor Says:

    Sommige dingen wil je gewoon van de daken schreeuwen…
    Je romantische kant is ook best te pruimen 😉

  4. Deftige Dame Marie Says:

    Zo staan roepen, dat verstoort mijn rust hier.

  5. micheleeuw Says:

    Ha ! Je bent terug in het land ? Veel plezier ! Mis haar niet te erg. Het terug herenigd zijn met haar zal des te zoeter zijn.

  6. vandepotgerukte Says:

    @Adelheid,
    DANK U!

    @Jackomorren,
    Niet morren Jack. Ik zal U niet teleurstellen.

    @Tijdtussendoor,
    Dank U, Dank U.

    @Deftige Dame Marie,
    Als het over mijn Maria gaat doe ik geen concessies.

    @Micheleeuw,
    Neen, ik ben niet in het land. Dit is een tekstje voor 1001liefdes. Met een beetje geluk komt het in deel 6 van een reeks boeken over liefdesbrieven.

    Was getekend

  7. jackomorren Says:

    :-), laat maar komen VdP!

Geef een reactie

