In slaap vallen

De letters beginnen voor mijn ogen te zweven. Verdomme mompel ik stil. Het boek zal morgen verder moeten gelezen worden. Een bloedhekel heb ik aan dat lichaam van mij als het dienst begint te weigeren. De machine moet opgeladen worden. Een aantal uur horizontaal parkeren moet soelaas brengen.

Het uitknippen van het lampje zorgt voor de ideale verlichting in het werkhuis van de lichaamsverkwikking. Denken lukt nog, voor de rest weigert de machine nog elke dienst.
Weinig of geen controle heb ik erover. Het doet zowaar zijn zin. Behalve rondlopen, in verschillende richtingen bij wijze van optie, handen en vingers doen ook wat ik van hen vraag maar voor de rest, niks. Weet ik veel wat daarbinnen huist aan tumoren, bacteriën en ander leuks dat in mijn corpus zijn zinnen botviert. Al die machinerie funcioneert erop los zonder dat mijn mening gevraagd wordt.
Buiten valt iets om. Ongevraagd gaan de haartjes en aambeeldjes in mijn oren aan het werk. Och, hou je toch gedeisd! Als mijn bast dan toch zo hoognodig tot stilstand moet komen, doe het dan goed denk ik geërgerd. Iedereen en alles stil. Ik geeuw. Alweer iets waar ik niet om vraag en er komt op bevel van het ongecontroleerde in mij. Zelfs het denken gaat nu moeilijk. De gedachten schieten zonder enige samenhang door mijn circuits. Toch zou ik……..

Was getekend

6 Reacties to “In slaap vallen”

  1. tijdtussendoor Says:

    Knap geschreven en voor straks…slaapwel!

  2. vandepotgerukte Says:

    @Tijdtussendoor,
    Dank, dank!

    Was getekend

  3. Margo Says:

    Toch zou ik….
    Ga je straks verdervertellen, als je terug wakker bent?

  4. micheleeuw Says:

    Je bent een virtuoos met woorden !

  5. Fran Says:

    Heer van de potgerukte,

    wat een heerlijk slaapwekkend verhaal…. mmmm krijg al zin in een lekker tukkie. Gaaaaaaaaaaaap, wel fijn dat je lichaam alles zelf doet… anders krijgen we het nog drukker en moet je steeds denken…..

    adem in, adem uit. (pffft, stel dat je dat vergeet te denken…. ik moet er niet aan denken)

    groet Fran

  6. vandepotgerukte Says:

    @Margo,
    Na het wakker worden was helaas het grandiose dat ik nog te vertellen had verdampt tot aerosol die hopelijk een andere keer op mij neer regent.

    @Micheleeuw,
    Ik maak een diepe buiging en neem uw loftuiting blozend in ontvangst.

    @Fran,
    U denkt niet aan ademhalen?!?!?!

    Was getekend

Geef een reactie

