Een maandag die ik ombouw naar een zondag

Hoe leuk is het om van een maandag een zondag te maken dacht ik gisteren. Vandaag is het in Spanje de nationale feestdag. Een hoop soldaten worden opgetrommeld om langs de Koning en zijn vazallen te paraderen. Hier en daar een tank om de spierballen te demonstreren. Een overvliegend vliegtuig levert het bewijs dat ook het luchtruim verovert is.

Ik daarentegen maakte gisteren een ander plan. Op zondag mag ik al eens graag kijken naar mensen die op fietsen door de Belgische modder ploeteren. Dus video aan. Terwijl onze Belgische jongens aan het dollen waren in de velden, kweelde ik lustig Cumpleaños feliz ten huize van mijn schoonvader alwaar een verjaardagsfeest was georganiseerd.

’s Avonds stelde ik nogmaals de video in om de magnetische band aan te sporen geluid en beeld op te slaan terwijl ik rondtoerde met mijn gemotoriseerde tweewieler. Dr. House deze keer. Hugh Laurie kan mij bekoren in de rol van geniale, maffe dokter.

Vandaag maak ik er een zondag van. Ik kook gans de morgen, om drie uur kijk ik naar het veldrijden. Dan ga ik in de zon liggen soezen en om negen uur kijk ik naar House. De techniek staat voor niets. Ik kan een maandag ombouwen naar een zondag. Er staat geen maat op mijn macht.

Was getekend

3 Reacties to “Een maandag die ik ombouw naar een zondag”

  1. tijdtussendoor Says:

    Ik maak van deze dinsdag een zondag en ik ga zelfs niet koken 😉

  2. anne Says:

    Nood breekt wet. Zoiets mag ik graag onthouden voor eigen gebruik.

  3. Joy Says:

    Verovert is?

Geef een reactie

