Klank en lichtspel

Een enorme knal doet mij opschrikken. Slaapdronken en toch wakker struikel ik uit mijn bedstede. Lichtflitsen gaan door mijn hoofd. Of zijn ze echt? Een ritmisch geroffel komt aangewaaid door het halfopenstaande raam. Nu, klaarwakker, merk ik dat de lichtflitsen echt zijn. Tussen de houten latjes van het luik wurmen zich nijdige, felwitte stroboscopische signalen. Het geroffel gaat in een nog hogere versnelling.

Na twee maanden rust is de herfst gekomen. Regen, wind die in deze contreien steevast gepaard gaan met onweder.

Was getekend

Geef een reactie

