Vliegticket

Reeds dagen lang loer ik nu en dan even naar websites die goekope vliegticketten aanbieden. De boekenbeurs zoemt in mijn hoofd als een zomerse mug die uit is op het zijn slachtoffer een slapeloze nacht te bezorgen.

Het knaagt. Vooral omdat ik vrees dat ik daar niets kan gaan uitvreten. Behalve als bezoeker wil ik ook een paar mensen, met wie ik al een paar keren in contact was, te zien en te spreken krijgen. Mezelf verkopen.

En laat dat nu net zijn wat mij tegenhoud. Net nu ik gestopt ben met mezelf te verkopen zou ik er meteen terug aan beginnen. Klanten die netjes hun rekeningen onbetaalden, rompslomp om een paar stuivers te verdienen die nooit kwamen hebben er toe geleid dat ik het na tien jaar voor gezien hield.

Misschien komt er deze week wel nieuws dat mij alsnog aanzet tot een keertje naar België te komen. ’t Is tenslotte al een jaar geleden. Als het nieuws er niet komt zal het nog wel een jaartje duren alvorens ik de Belgische bodem vertrappel.

Was getekend

4 Reacties to “Vliegticket”

  1. Aïda Says:

    Als de boekhandel een weerspiegeling is van wat er tegenwoordig in de (doorsnee) boekhandel ligt – 30% literatuur en 70% boeken van bv’s, sportlui en tv-programma’s, dan is het voor mij zeker geen bezoek meer waard. Vertrappeld worden door bezoekers die bekende gezichten willen zien, neen, bedankt.
    Bewaar dat ticket maar voor een interessantere gelegenheid, zou ik zeggen.
    ’t Stormt hier trouwens.

  2. Aïda Says:

    Oei, vergissing, die eerste “boekhandel” moet natuurlijk zijn “boekenbeurs”.

  3. Heidi Says:

    Is dat nu toeval? Ik begon mij net af te vragen hoe het met je gaat, blijkt dat je misschien naar België komt… en je weet: je bent van harte welkom bij ons in Tongeren!

    groetjes
    Heidi

  4. vandepotgerukte Says:

    @Aïda,
    Ik zal uw raad opvolgen en niet komen.

    @Heidi,
    Het zal niet meer voor dit jaar zijn. Behalve moest er iets speciaals gebeuren. Bedankt voor de uitnodiging, ik vergeet ze niet!

    Was getekend

Geef een reactie

