De gedachte

Terwijl ik mijn tomatenstokken afbreek, want nu groeien er echt geen meer, hoor ik mezelf ademen. Diegenen die mijn blog volgen weten dat ik een fervente voorstander ben van roken. En eerlijk gezegd die tochten die de lucht maakte, een heen en terug reisje van buiten, naar longen en opnieuw naar buiten, klonken meer als een oude tractor die rochelend op gang komt dan een goed gesmeerde Kawasaki Z1000 met 127 Pk, dubbele remschijf vooraan, elektronische injectie, viercilinder, viertakt.

Nog niet zo lang geleden meende ik dat een roker een mens met karakter was. Mijn labiele karakter geeft mij alle vrijheid om te veranderen van mening. Wel, ik ben niet veranderd van mening, maar de laatste weken tob ik er ernstig over na om ook een karakterloos mens te worden. Het wordt een beetje teveel. Als arme jongen geef ik toe dat alsook de prijs van de rookwaar een rol speelt. In plaats van tomaten en spruitjes heb ik zelfs overwogen om tabak te planten. Dat idee heb ik laten varen, teveel beslommeringen.

Ik ben een tevreden mens heden. De gedachte is er, en dat is wat telt.

Was getekend

8 Reacties to “De gedachte”

  1. Irene Says:

    Ik denk naarstig met u mee 🙂

  2. tijdtussendoor Says:

    Ik ben er nu bijna tien jaar vanaf 😉
    Veel succes!

  3. anne Says:

    Denken en doen liggen soms mijlenver uit elkaar, maar het is een begin. Waneer je het ook effectief gaat doen, stellen we onmiddellijk het rampenplan in, faze rood. Met de antirook-brigade op kop komen achtereenvolgens ter assistentie: den nonderd, de pompiers, de flikken en de nonnekes van ’t klooster, op de voet gevolgd door een twee konijnen met een trechter op hun kop.

  4. Deftige Dame Nel Says:

    Men zou kunnen stellen dat de prijs van rookwaar tegenwoordig omgekeerd evenredig evolueert met die van uw longen.

  5. jackomorren Says:

    Toon karakter, wees karakterloos!

  6. jack of hearts Says:

    Misschien moet u eens kennis komen maken met mijn schuinoverbuurman, een gepensioneerd karaktermens dat tegenwoordig van z’n vrouw buiten moet roken, want karaktermensen worden in deze barre tijden niet meer gewaardeerd. De goede man rochelt tijdens het nuttigen van zijn pleziertje zo heftig dat je hem op 100 meter afstand kunt horen.

  7. singajo Says:

    eindelijk ziet u het! en hopelijk wil vrouwe maria er ook gaarne vanaf want met twee lukt het beter.

  8. vandepotgerukte Says:

    @Irene
    Bedankt.

    @Tijdtussendoor,
    Daar heb ik het moeilijk mee, 10 jaar zonder roken.

    @Anne,
    ,t Zal nodig zijn. Uno blauwhelmen misschien?

    @Deftige Dame Nel,
    Hier niet, ze zijn nog redelijk goedkoop.

    @Jackomorren,
    Iemand die mij begrijpt!

    @Singajo,
    Zij beweert dat ze het iets makkelijker zou hebben dan ik.

    Was getekend

Geef een reactie

